kunden har ikke alltid rett

Hvem idiot var det som kom på uttrykket: "Kunden har alltid rett"? Er du ansatt i detaljhandelen vet du spesielt godt at enkelte kunder bare er dumme, arrogante vesener som nekter å innrømme at de faktisk har tatt feil. Ofte hører jeg dem si de fire magiske ordene: Kunden har alltid rett. Well, newsflash for you, kunden har ikke alltid rett.

Du som er ansatt i butikk, bukker du under og godtar at "kunden har rett" eller stepper du opp for det som faktisk er riktig?

Jeg er et stabeist i egen klasse, så ingen slipper unna om de tør påstå at de har rett når det er langt fra sannheten. En gang kranglet jeg med en ekskunde. Ja, kranglet, med hele ordets betydning. Ekskunde fordi hun ikke ville handle i butikken igjen. Så til ekskunden vil jeg si: Du kan komme tilbake når du har innrømmet at du dreit deg ut og godtar at lover og regler er til for å hindre uvitende mennesker som deg fra å utnytte min tipptopp kundebehandling.

Enjoy dagens nettside!


Not Always Right er en himmel av historier gjengitt butikkansatte som har vært så uheldige å møte en vanskelig kunde...

bloglovin

Én kommentar, hva med deg?

Karen Marie

10.feb.2010 kl.18:44

hoho, kan fort bli skummelt å krangle med dem og da, de forteller det der til alle de kjenner.. da jeg jobbet i butikk, pleide jeg bare å si "beklager, det får jeg ikke lov til av sjefen min", når noen var vanskelige. Selv om jeg hadde veeedlig lyst til å si trampe i gulvet og skrike til tider..

Skriv en ny kommentar

Photobucket

Related Posts with Thumbnails
hits